Powrot
Mój stan
E-mail

Użytkownik:

Hasło:

  zapamiętaj

zapomniałem hasło

Nie posiadasz jeszcze konta?
Kliknij tu, żeby się zarejestrować.

Przełączenie napędu 2H-4H, migająca kontrolka..

Autor Wiadomość
Napisane: 23.12.2011 [22:41]
wojtyszka
Sympatyk
Twórca tematu
skąd:
Siemiatycze
samochód:
PAJERO III
zarejestrowany:
29.09.2011
Posty: 22
witam, pojawiał sie problem przy przetłaczaniu napędu z 2H na 4H, na kolejne stopnie juz nie probowałem, przy przełączaniu napędu zaczyna migać na pomarańczowo kontrolka centralnej blokady(jak na załączonym obrazku) a napęd nie przechodzi na wybraną pozycje..
wyłączałem i włączałem silnik jak napisali w instrukcji, szukałem czegos na ten temat a google ale nie spotkałem nic podobnego.
jutro z rana postawie maszyne na kanał i pozaglądam sam, ale moze jakie porady, ktos sie juz z tym spotkał?
czego szukać? gdzie zaglądać?
Załącznik

kontrolka.jpg (Typ pliku: image/jpeg, Rozmiar: 67.4 kilobajty) — 1169 pobrania
Napisane: 24.12.2011 [00:04]
Heilsberg
Administrator
skąd:
Lidzbark Warminski
samochód:
L200 Silver Beast
zarejestrowany:
21.07.2009
Posty: 1707
Czujniki na reduktorze.

Gdy Ci smutno jest ogromnie - weź pół litra i przyjdź do mnie.
Napisane: 24.12.2011 [01:13]
wojtyszka
Sympatyk
Twórca tematu
skąd:
Siemiatycze
samochód:
PAJERO III
zarejestrowany:
29.09.2011
Posty: 22
wielkie dzieki, teraz jak wiem czego szukać to znalazłem wątek Marcusa z takim samym problem w "dwójce".. banghead.gif icon_lol.gif
Napisane: 30.12.2011 [22:30]
ZbyszekM
Klubowicz
skąd:
Bytów
samochód:
Pajero Long
zarejestrowany:
21.07.2009
Posty: 91
wojtyszka napisał/a

witam, pojawiał sie problem przy przetłaczaniu napędu z 2H na 4H, na kolejne stopnie juz nie probowałem, przy przełączaniu napędu zaczyna migać na pomarańczowo kontrolka centralnej blokady(jak na załączonym obrazku) a napęd nie przechodzi na wybraną pozycje..
wyłączałem i włączałem silnik jak napisali w instrukcji, szukałem czegos na ten temat a google ale nie spotkałem nic podobnego.
jutro z rana postawie maszyne na kanał i pozaglądam sam, ale moze jakie porady, ktos sie juz z tym spotkał?
czego szukać? gdzie zaglądać?

czujnik po lewej stronie, z biała albo brązowa wtyczka, jeden z tych dwóch.
Napisane: 31.12.2011 [16:02]
wojtyszka
Sympatyk
Twórca tematu
skąd:
Siemiatycze
samochód:
PAJERO III
zarejestrowany:
29.09.2011
Posty: 22
dzięki za podpowiedź, znalazłem, to nie czujnik, zaśniedziały blaszki na złączu czujnika i wiązki icon_smile.gif
Szczęśliwego Nowego icon_smile.gif
Napisane: 11.01.2012 [12:49]
ATON67
Sympatyk
skąd:
Łapanów
samochód:
pajero v60 long
zarejestrowany:
28.06.2010
Posty: 27
OOO! icon_eek.gif Właśnie ostatnio pojawił sie u mnie ten sam problem! icon_frown.gif Włączyła się pomarańczowa kontrolka centralnego dyfra i zgasły zielone kontrolki na kołach. Problem pojawił się wtrakcie "szaleństw zimowych" na serpentynach dużej pętli w biesczadach po wyłaczniu ESP. Zgaszenie silnika raz pomogło drugim razem nie. Na drugi dzień było Ok, ale po jakimś czasie znowu problem sie pojawił, bez ostrzeżenia. Z poprzedających wpisów wynika że to brak styku na czujnikach przy reduktorze, ale nie wiem jak sie do nich dostać. Od środka ? Trzeba rozmontować tunel środkowy? A duzy to problem? Czy coś może pęknąć przy plastikach , bo jest zimno.
Napisane: 11.01.2012 [13:48]
Heilsberg
Administrator
skąd:
Lidzbark Warminski
samochód:
L200 Silver Beast
zarejestrowany:
21.07.2009
Posty: 1707
Nie wiem jak w trójce. W dwójce dostęp od dołu jest kiepski, rękę da się włożyć ale zobaczyć nic, wszystko na macanta. Ja rozebrałem tunel od wajchy biegów i jeden patrzył od góry i komentował a drugi kręcił od dołu. W trójce może być podobnie ale na pewno nie identycznie. Niech się kto inny wypowie.

Gdy Ci smutno jest ogromnie - weź pół litra i przyjdź do mnie.
Napisane: 11.01.2012 [22:37]
ZbyszekM
Klubowicz
skąd:
Bytów
samochód:
Pajero Long
zarejestrowany:
21.07.2009
Posty: 91
ATON67 napisał/a

OOO! icon_eek.gif Właśnie ostatnio pojawił sie u mnie ten sam problem! icon_frown.gif Włączyła się pomarańczowa kontrolka centralnego dyfra i zgasły zielone kontrolki na kołach. Problem pojawił się wtrakcie "szaleństw zimowych" na serpentynach dużej pętli w biesczadach po wyłaczniu ESP. Zgaszenie silnika raz pomogło drugim razem nie. Na drugi dzień było Ok, ale po jakimś czasie znowu problem sie pojawił, bez ostrzeżenia. Z poprzedających wpisów wynika że to brak styku na czujnikach przy reduktorze, ale nie wiem jak sie do nich dostać. Od środka ? Trzeba rozmontować tunel środkowy? A duzy to problem? Czy coś może pęknąć przy plastikach , bo jest zimno.

Zadzwoń rano 602-673-905, powiesz mi w jakich okolicznościach to się robi, postaramy się zlokalizować przyczynę.
Napisane: 12.01.2012 [18:35]
wojtyszka
Sympatyk
Twórca tematu
skąd:
Siemiatycze
samochód:
PAJERO III
zarejestrowany:
29.09.2011
Posty: 22
nie wiem czy Ci to dobrze opisze więc wrzuce jako załącznik zrzut ekranowy z rysunkiem poglądowym gdzie tego szukać, jest to złączka oznaczona literka "L" i dostęp jest bezproblemowy nie trzeba nic demontować, odkręcać, nic z tych rzeczy, w moim przypadku wystarczyło, przeczyszczenie miedzianych styków i trochę WD-40
Załącznik

reduktor.2.png (Typ pliku: image/png, Rozmiar: 186.88 kilobajty) — 60546 pobrania
Napisane: 13.01.2012 [00:16]
ATON67
Sympatyk
skąd:
Łapanów
samochód:
pajero v60 long
zarejestrowany:
28.06.2010
Posty: 27
Dzięki za informacje, rozmawiałem też bezposredno ze Zbyszkiem, kazał mi zrobić testy , ale mimo róznych konfiguracj napedu problem tym razem nie wystapił. Nie wiem, czy sie cieszyc, czy martwić. Niemniej sugeruje to że problem jest przejsciowy, więc może dotyczyć właśnie zaśniedziałych styków. A co za tym idzie nie ominie mnie koniecznośc zanurkowania pod auto ( bo jak sie dowiedziałem dostep jest od dołu) a do tego potrzebny jest kanał lub podnosnik wiec chyba to zlecę moim miejscowym mechanikom.